«زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای «رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس
سرخط خبرها

مروری بر فروش فیلم‌هایی که در دی ماه روی پرده سینما‌های خراسان‌رضوی رفته‌اند | خانه‌تکانی گیشه با اکران‌های تازه

  • کد خبر: ۱۴۶۸۶۶
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
مروری بر فروش فیلم‌هایی که در دی ماه روی پرده سینما‌های خراسان‌رضوی رفته‌اند | خانه‌تکانی گیشه با اکران‌های تازه
براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا در دی ماه ۱۴۹ هزار و ۹۶۲ نفر به تماشای آثار روی پرده در سینما‌های استان نشسته اند و فروشی ۴ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومانی را رقم زده اند.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ بعد از اضافه شدن فیلم «بخارست» به چرخه اکران در آخرین روز‌های ماه آبان و آغاز اکران دو فیلم «ملاقات خصوصی» و «چپ راست» در دی ماه، سینما‌های خراسان رضوی این روز‌ها جانی دوباره گرفته اند و فهرستی متنوع از آثار را پیش روی مخاطبان خود قرار داده اند، به طوری که شاید اگر با سرمای بی سابقه هوا در مشهد و دیگر شهر‌های استان روبه رو نبودیم، می‌توانستیم شاهد جهش بزرگی در میزان فروش گیشه سینما‌ها باشیم. باوجود این فروش سینما‌ها در اولین ماه زمستان همچون ماه آذر قابل قبول بوده است.

براساس آمار ارائه شده در سایت سمفا در دی ماه ۱۴۹ هزار و ۹۶۲ نفر به تماشای آثار روی پرده در سینما‌های استان نشسته اند و فروشی ۴ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومانی را رقم زده اند. از آنجایی که اکران چند فیلم قدیمی قرار است به پایان برسد و اکران آثار جدیدی، چون «پالتو شتری» در دستور کار قرار گرفته است، می‌توان پیش بینی کرد که فروش سینما‌ها در روز‌های آینده بهتر هم می‌شود. با پایان نخستین ماه زمستان در نوشتار پیش رو نگاهی داشته ایم به میزان فروش هرکدام از آثار سینمایی اکران شده در این ماه.

تثبیت جایگاه «بخارست» در صدر جدول

سیدمسعود اطیابی در سال‌های اخیر توانسته است با ساخت آثار کمدی مخاطبان بسیاری را به سینما‌ها بکشاند و حتی رکورد‌های جدیدی به نام خود ثبت کند؛ کارگردانی که مخاطبش را می‌شناسند و از حضور چهره‌های محبوب در آثارش بهره می‌گیرد. در جدیدترین ساخته او که «بخارست» نام دارد، پژمان جمشیدی به ایفای نقش می‌پردازد؛ بازیگری که هواداران بسیاری دارد و این روز‌ها در سینما و شبکه خانگی بسیار پرکار شده است.

حسین یاری، امیرحسین آرمان و هادی کاظمی نیز دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. «بخارست» که از ۲۴ آبان روی پرده سینما‌ها رفته است، در دی ماه به فروش یک میلیارد و ۶۳۶ میلیون تومانی دست پیدا کرد و همان طور که ماه گذشته با پشت سرگذاشتن «انفرادی» در رتبه نخست جدول فروش قرار گرفته بود، در دی ماه هم صدر جدول فروش را از آن خود و جایگاهش را تثبیت کرد.

استقبال فوق العاده از «ملاقات خصوصی»

هوتن شکیبا یکی از بازیگران پرکار این روز‌های سینماهاست. او در دی ماه با سه فیلم «ملاقات خصوصی»، «ابلق» و «تی تی» بر روی پرده سینما‌های استان حضور داشت که از میان آن‌ها «ملاقات خصوصی»، اولین ساخته امید شمس، به تازگی و از ۱۳ دی ماه اکرانش را آغاز کرده است. این فیلم که اولین بار سال گذشته در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شده بود، با همراه کردن بیش از ۱۸ هزار مخاطب به فروش ۵۹۵ میلیون تومان دست پیدا کرده و در اولین ماه اکرانش در رتبه دوم جدول فروش سینما‌های استان قرار گرفته است. در کنار هوتن شکیبا، پریناز ایزدیار هم در فیلم «ملاقات خصوصی» که یک درام اجتماعی است، به ایفای نقش پرداخته است.

پایان اکران «انفرادی» با کسب جایگاه سوم

رضا عطاران، بازیگر توانای مشهدی که احتمالا در روز‌ها آینده شاهد حضورش در جشنواره فیلم فجر باشیم، بعد از گذشت هشت ماه همچنان با فیلم کمدی «انفرادی»، دیگر ساخته مسعود اطیابی، مهمان پرده سینماست؛ فیلمی که از آغاز اکرانش با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد و چندین ماه در صدر جدول فروش قرار گرفت. «انفرادی» در دی ماه با فروش ۴۸۷ میلیون تومانی همچون ماه آذر جایگاه سوم جدول را از آن خود کرده است. بنا بر اعلام شورای صنفی اکران، دی آخرین ماه نمایش «انفرادی» بود. از این رو می‌توان گفت این اثر بدون ریزش چندانی در تعداد مخاطبان و میزان فروشش در اوج با سینما‌های استان خداحافظی کرد.

«لوپتو» در جایگاه چهارم قرار گرفت

در چندماه اخیر آثار کودک و نوجوان نقش پررنگی در اکران سینما‌ها داشتند. یکی از این آثار، پویانمایی سینمایی «لوپتو»، ساخته عباس عسکری، است که با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شده است. این پویانمایی موزیکال و شاد، نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره محسوب می‌شود که با بهره گیری از تکنیک سه بعدی توسط هنرمندان کرمانی تولید شده است. «لوپتو» در اولین ماه زمستان با همراه کردن ۱۸ هزار مخاطب، فروش ۴۱۱ میلیون تومانی را برای خود رقم زده و در جایگاه چهارم جدول فروش سینما‌های استان قرار گرفته است.

آغاز اکران یک فیلم کمدی سیاسی

حامد محمدی، سازنده آثاری، چون «اکسیدان» و «فرشته‌ها باهم می‌آیند»، حدود ۱۰ روز می‌شود که با اثر پرحاشیه جدیدش به نام «چپ راست» راهی سینما‌ها شده است. اکران این فیلم در مدت زمان کوتاه با استقبال مخاطبان روبه رو شده و با جذب بیش از ۱۰ هزار مخاطب و فروش ۲۹۳ میلیون تومانی در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

«چپ راست» فیلمی در ژانر کمدی سیاسی است که زمان ساختش در سال ۱۳۹۸ برای اکران عمومی با مشکل روبه رو شد، اما درنهایت با تعاملات شکل گرفته با سازمان سینمایی توانست از ۲۱ دی خودش را به پرده سینما‌ها برساند. در «چپ راست» بازیگرانی، چون رامبد جوان، پیمان قاسم خانی، سروش صحت، سارا بهرامی، ویشکا آسایش و ستاره اسکندری، بازیگر خراسانی، به ایفای نقش می‌پردازند.

سقوط دو پله‌ای «پسر دلفینی»

«پسر دلفینی»، ساخته محمدخیراندیش، دیگر پویانمایی است که این روز‌ها درحال اکران در سینما‌های استان است. این پویانمایی، اثر داستانی در ژانر فانتزی، ماجراجویی، کمدی است که توسط افرادی، چون حامد عزیزی، مریم جلینی و ثریا قاسمی صداگذاری شده است. «پسر دلفینی» از دوم شهریور اکرانش را آغاز کرده و در پنجمین ماه اکرانش با جذب نزدیک به ۹ هزار مخاطب و فروش ۲۲۶ میلیون تومانی در جایگاه ششم جدول فروش قرار گرفته است. این اثر در ماه گذشته رتبه چهارم را از آن خود کرده بود.

«جزیزه فضایی» در رتبه هفتم

از ۲۹ آذر اکران اثر جدید سیدجواد هاشمی که تا به امروز فیلم‌های مختلفی، چون «شهر گربه ها»، «تورنادو» و «پیشونی سفید» را کارگردانی کرده در سینما‌های کشور آغاز شده است. این فیلم که «جزیره فضایی (تورنادو ۲)» نام دارد و مانند دیگر آثار هاشمی در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده، با جذب ۵ هزار و ۷۱۲ مخاطب، به فروش ۱۵۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، ارسلان قاسمی و الناز حبیبی از جمله بازیگران «جزیزه فضایی» هستند.

ادامه استقبال از «ابلق»

اکران فیلم «ابلق»، ساخته نرگس آبیار، همچنان بعد از پنج ماه در سینما‌های استان ادامه دارد. این فیلم در دی ماه با جذب نزدیک به ۴ هزار مخاطب به فروشی بیش از ۱۲۴ میلیون تومانی دست پیدا کرده و در رتبه هشتم جدول فروش قرار گرفته است. در این فیلم که اولین بار در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، هوتن شکیبا در کنار الناز شاکردوست به ایفای نقش پرداخته است.

کاهش فروش «بام بالا»

فیلم کودک «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی با چهار پله سقوط نسبت به ماه آذر در رتبه نهم جدول فروش دی قرار گرفته است. این فیلم که در سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رونمایی و از آن تقدیر شده بود از حضور بازیگرانی، چون حمید لولایی، حسین سلیمانی، امیر غفارمنش، مونا غمخوار، نیوشا علیپور و آریا نرج آبادی بهره گرفته است. «بام بالا» که چهار ماه از آغاز اکرانش می‌گذرد در دی ماه ۱۲۱ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلمی با بازی پژمان جمشیدی در رتبه دهم

پژمان جمشیدی که با فیلم «بخارست» در صدر جدول فروش ماه دی قرار گرفته است، فیلم‌های «دوزیست» و «علفزار» را هم درحال اکران در سینما‌های استان دارد. «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد که از فیلم‌های رونمایی شده در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر است از ۲۰ مرداد امسال روی پرده سینما‌ها رفته است. این فیلم با وجود فروش ۱۰۱ میلیون تومانی، نسبت به ماه آذر سه پله در جدول فروش سقوط کرده و در جایگاه دهم قرار گرفته است. هادی حجازی فر و جواد عزتی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

خداحافظی «سگ بند» با پرده سینما‌ها

«سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی، سینماگر خراسانی، که از نوروز امسال اکرانش در سینما‌ها آغاز شده، در آخرین ماه نمایشش روی پرده سینما‌های استان همچنان ۲ هزار مخاطب را با خود همراه و به فروش ۵۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است. این فیلم که اکران برخطش از چند روز قبل آغاز شده در رتبه یازدهم جدول فروش دی ماه قرار گرفته است. از بازیگران «سگ بند» هم می‌توان به امیر جعفری، بهرام افشاری و نازنین بیاتی اشاره کرد.

رتبه دوازدهم به «علفزار» رسید

«علفزار»، نخستین ساخته کاظم دانشی، با بازی پژمان جمشیدی با فروش ۴۹ میلیون تومانی در رتبه دوازدهم جدول فروش دی قرار گرفته است. این فیلم جزو معدود آثار رونمایی شده در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود که توانسته است به اکران عمومی برسد. سارا بهرامی و ستاره پسیانی دیگر بازیگرانی هستند که در «علفزار» نقش آفرینی کرده اند. اکران برخط این اثر نیز به تازگی آغاز شده است.

سقوط چهار پله‌ای «تی تی»

«تی تی» به کارگردانی آیدا پناهنده که از حضور بازیگرانی، چون هوتن شکیبا، الناز شاکردوست و پارسا پیروزفر بهره گرفته است با کاهش فروش نسبت به ماه قبل، چهار پله در جدول سقوط کرده و در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است. «تی تی» که اولین بار در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، در ماه دی حدود ۳۷ میلیون تومان فروش داشته است.

فروش ۲۹ میلیون تومانی یک فیلم کمدی

«چند می‌گیری گریه کنی ۲»، ساخته علی توکلی نیا، دیگر فیلمی است که آخرین ماه اکرانش در سینما‌ها را پشت سرگذاشته است؛ فیلمی کمدی با بازی حامد آهنگی، حمید لولایی و ابوالفضل پورعرب که از ۲۸ اردیبهشت روی پرده سینما‌های کشور رفته است. «چند می‌گیری گریه کنی ۲» در اولین ماه زمستان ۲۹ میلیون تومان فروش داشته و جایگاه چهاردهم جدول را از آن خود کرده است.

اثر سینماگر مشهدی در رتبه پانزدهم

فیلم «بانک زده ها»، ساخته جواد اردکانی و علی بکائیان، سینماگران مشهدی، با یک پله سقوط نسبت به ماه آذر، در رتبه پانزدهم جدول فروش دی قرار گرفته است. «بانک زده ها» تعداد ۴۰۶ مخاطب را در اولین ماه زمستان با خود همراه کرده و به فروش ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی دست پیدا کرده است. این فیلم جزو آخرین آثار تصویری محسوب می‌شود که زنده یاد علی انصاریان در آن به ایفای نقش پرداخته است.

۴ رتبه پایانی جدول

در رتبه‌های شانزدهم تا نوزدهم به ترتیب فیلم‌های «بازیوو»، «طبقه یک ونیم»، «هیچ کس منتظرت نیست» و «بیرو» قرار گرفته است. «بازیوو»، اثری در ژانر کودک و نوجوان، به کارگردانی امیرحسین قهرایی و به تهیه کنندگی غلامرضا موسوی، سینماگر خراسانی، حدود ۷ میلیون تومان در ماه دی فروش داشته است.

فیلم کمدی «طبقه یک ونیم»، ساخته نوید اسماعیلی، هم با همراه کردن ۲۵۴ مخاطب، ۶ میلیون و ۲۱۹ میلیون فروخته است. مستند «هیچ کس منتظرت نیست»، ساخته محسن اسلام زاده، هنرمند مشهدی، که فقط در سینما هویزه مشهد و به صورت محدود اکران شده، به فروش ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی دست پیدا کرده است. «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی هم تنها ۲۵۰ هزارتومان فروش داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->